آموزش نصب سوله

ابعاد استاندارد سوله

توجه به ابعاد استاندارد سوله می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. برخی از صاحبین کسب و کار بدون در نظر گرفتن استانداردها اقدام به انتخاب سوله می کنند و همین امر موجب می شود که با مشکلات عدیده ای روبرو شوند. با ما همراه باشید تا به جوانب مختلف این موضوع بپردازیم.

ابعاد استاندارد سوله چیست و چه نکاتی در آن نهفته است؟

سوله شامل دو نوع سبک و سنگین است که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را به همراه دارند. همچنین متریال بکار رفته در آن ها نیز متفاوت است. به طور مثال از ساخت انواع سوله صنعتی سنگین از تیر ورق هایی استفاده می کنند که آلیاژ آن ها از آهن است. اما در ساخت سوله های سبک یا همان ubm از آلیاژ هایی بهره می برند که وزن سوله زیاد نشود. در مطالب گذشته به بررسی سوله های سبک و سنگین اشاره کردیم. اما نکته ای که در این بین وجود دارد ابعاد استاندارد سوله است که باید توجه زیادی به آن داشته باشیم.

در ساخت سک سوله استاندارد باید از متد و روش های روز دنیا استفاده کرد. همچنین بکارگیری از ماشین آلات مدرن سبب می شود که سوله ای بسیار مقاوم و محکم داشته باشید. استحکام و دوام سوله از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا افرادی که سوله را به منظور راه اندازی کسب و کارهای صنعتی انتخاب می کنند قصد دارند مدت زمانی طولانی در آن مشغول به کار باشند. بسیاری از سوله ها باید امکان نصب جرثقیل سقفی را داشته باشند. همچنین این سازه باید دارای قیمتی مناسب و به صرفه باشد و از وزن مناسبی برخوردار باشد. استفاده از سوله های سنگین منسوخ شده زیرا نمی توان به راحتی آن ها را حمل و در مکان دیگری برپا کرد. برخی از صاحبین مشاغل ترجیح می دهند از سوله ارزان یا سوله دست دوم استفاده کنند. در هنگام خرید سوله دست دوم نیز باید استانداردهای آن را بررسی کنید.

ابعاد استاندارد سوله چیست و چه نکاتی در آن نهفته است؟

طول استاندارد

قطعا طول ، عرض و ابعاد هر سوله بر اساس کاربری آن متفاوت خواهد بود. اما اگر بخواهیم ابعاد استاندارد و نرمال را برای طول سوله در نظر بگیریم باید بگوییم که بهترین حالت این است که حداکثر 90 متر باشد و بین ستون های میانی 6 الی 9 متر فاصله وجود داشته باشد. البته سوله های ubm فاقد ستون میانی هستند اما هیچ تاثیری در میزان مقاومت آن ها ندارد. به طور معمول با افزایش طول سوله تغییراتی همچون تغییرات دمایی تاثیر بسیار بیشتری بر دوام سازه خواهند داشت. هر چه طول سوله بیشتر باشد فاصله بین قاب ها و همچنین وزن سوله نیز بیشتر خواهد شد.

عرض استاندارد

به طور معمول عرض استاندارد سوله بین 20 تا 35 متر است. اگر می خواهید تجهیزات بسیار بزرگ را وارد سوله کنید بهتر است عرض و دهانه آن نیز بزرگ تر در نظر بگیرید. اغلب صنایع از سوله هایی با دهانه بزرگ بهره می گیرند. هر چه عرض دهانه سوله بیشتر باشد باید از اهن و آلیاژهای بیشتری استفاده کرد که در نهایت قیمت تمام شده سوله را افزایش می دهد.

ارتفاع استاندارد

از دیگر مواردی که در خصوص ابعاد استاندارد سوله در نظر گرفته می شود ارتفاع آن است. هر چه ارتفاع سوله بیشتر باشد قطعا بر قیمت نهایی اثرگذار است. استانداردترین حالت ارتفاع برای سوله صنعتی بین 4 الی 25 متر می باشد. اما به طور معمول ارتفاع سوله ها بین 6 الی 12 متر است. این ارتفاع بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله ماشین آلات ، انبارش و همچنین فضای مورد نیاز برای فعالیت تعیین می شود.

شیب استاندارد

تمام سوله ها دارای شیب هستند و میزان استاندارد آن بین 10 الی 30 درصد می باشد. جالب است بدانید که دهانه و شیب سوله دارای رابطه برعکس هستند. به این معنی که هر چه دهانه سوله کوچک تر باشد میزان شیب بیشتر و هر چه دهانه بزرگ تر باشد میزان شیب سوله کمتر تعیین می شود. اگر قصد دارید دهانه سوله را بسیار بزرگ و بیش از 40 متر در نظر بگیرید باید شیب سوله به میزان 10 % کاهش یابد. البته لازم به ذکر است که شیب سوله در مناطقی که با بارش برف روبرو هستند نباید کمتر از 15 % باشد. زیرا خطراتی نظیر ریزش را به دنبال دارد.

اجزای سوله استاندارد

اجزای سوله استاندارد

یک سوله استاندارد دارای اجزایی نظیر نبشی ، پروفیل ، استرات، فریم ستون و سقف و .. است. در مطالب گذشته به بررسی این مورد پرداختیم. برای سفارش سوله به منظور راه اندازی کسب و کار باید به سراغ شرکت های معتبر در این زمینه بروید. زیرا ساخت سوله یک امر تخصصی است. سوله ها کاربردهای مختلفی دارند که می توان به تاسیس کارخانجات صنعتی ، نمایشگاهی ، فروشگاهی و … اشاره کرد. برخی از سوله ها به طور موقت و برخی از آن ها به طور دائمی برپا می شوند. قبل ازاحداث سوله در مکان مورد نظر باید مجوزهای لازم را از ارگان های مربوطه دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که برای سوله دست دوم مجوز صادر نمی شود و فقط می توانید برای سوله نو اقدام به اخذ مجوز کنید.

بهترین شرکت برای سفارش سوله

شرکت ” ایران سوله ” با سابقه ای درخشان آماده سرویس دهی به مشتریان خود است. این شرکت در طول سال های فعالیت خود توانسته با استفاده از استانداردترین و مرغوب ترین متریال انواع سوله های صنعتی و غیر صنعتی را تولید کند. این مجموعه با داشتن کادری متخصص و مجرب به عنوان یکی از بهترین شرکت های سوله سازی در ایران معرفی می شوند.

شرکت ” ایران سوله ”  علاوه بر تولید انواع سوله های سبک و سنگین آماده مشاوره به مشتریان خود می باشد. زیرا بسیاری از مشتریان نمی دانند که چه نوع سوله ای برای فعالیت آن ها مناسب است و اطلاعات زیادی از ابعاد استاندارد سوله ندارند. شما می توانید با مراجعه به این شرکت و ارائه درخواست خود علاوه بر مشاوره ، اقدام به خرید سوله دست دوم و سفارش یک سوله استاندارد، مقاوم و زیبا کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!