ضخامت دیوار سوله

ضخامت دیوار سوله

اندازه ضخامت دیوار سوله یکی از عوامل تعیین کننده در میزان مقاومت ، هزینه و… سوله می باشد و می بایست با توجه به نیاز و نوع کاربری سوله تعیین گردد. در مقالات قبلی ، به موضوعات مختلف مرتبط با سوله پرداختیم و موارد مختلفی از جمله وال پست ، شیب سقف سوله ،  ویژگی های سوله استاندارد و…. را مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را  با یکی از مهم ترین عوامل موثر در ساخت سوله آشنا کنیم. اگر شما نیز علاقه مندید تا در مورد ضخامت دیوار سوله اطلاعاتی کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.  

استاندارد ضخامت دیوار سوله چقدر است؟

ضخامت دیوار سوله یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی است.  علاوه بر آن باید سایر بخش ها از جمله ارتفاع سوله ، کاربرد، متریال، طراحی نما ، نوع پوشش دیوار و سقف و … را در نظر داشته باشید. در برخی از مواقع به دلیل افزایش قیمت نهایی سوله ها اقدام به خرید سوله دست دوم می کنیم. در هنگام خرید سوله دست دوم یا خرید سوله نو باید به ضخامت دیوار سوله توجه داشته باشید.

ضخامت دیوار سولهدیوار سوله

نوع ، جنس و ضخامت دیوار سوله از عوامل تاثیرگذار در قیمت و کیفیت کاربری سوله است. در وهله اول می خواهیم شما را با انواع دیوار های موجود در سوله آشنا کنیم و سپس به بررسی نوع پوشش و ضخامت دیوار سوله خواهیم پرداخت.

انواع دیوارها در سوله

دیوار های خارجی: این دیوار های اصلی سوله هستند و فضای داخل سوله را از فضای خارجی آن متمایز می کنند.

دیوار های داخلی یا دیوار های حائل: این دیوار های برای افزایش راندمان کاری ، فضای داخلی سوله را تفکیک می کنند.

دیوار محوطه: این دیوار های فضای داخلی مجموعه را از فضای خارجی تفکیک می نمایند.

دیوار های کاذب: پارتیشن هایی هستند که فضاهای داخلی را برای هر شخص یا هر گروه شخصی سازی می کنند.

در این مقاله بیشتر موضوع بحث ما دیوار های خارجی هستند و در ادامه نیز با متریال سازنده آنها آشنا می شویم.

متریال مورد استفاده در دیوار های سوله

این موضوع یکی از مهم ترین موارد در تعیین هزینه ساخت سوله است و ضخامت دیوار سوله به جنس متریال به کار رفته در ساخت آن مرتبط است. در ابتدای امر می بایست خاطر نشان کنیم که مهم ترین معیار انتخاب متریال دیوار سوله ، نوع کاربری و مصرف مدنظر کارفرما است. مشخص کردن اینکه سوله صنعتی می سازیم یا غیر صنعتی بسیار مهم است. به طور مثال اگر قصد داشته باشید از سوله ها برای راه اندازی مرغداری استفاده کنید نمی توانید از برخی متریال بهره مند شوید. زیرا به دلیل وجود خلل و فرج متعدد در متریال، آلودگی و باکتری تجمع پیدا می کند و بویی بسیار نامطبوع در محیط به وجود می آید.

پوشش دیوار سوله با ساندویچ پانل

این نوع پوشش دیوار سوله در مواردی به کار می رود که کارفرما نیاز به عایق سازی دقیق داشته باشد و بخواهد که دیوار های سوله اش در برابر حرارت ، سرما و صوت عایق باشد. ساندویچ های پانل خود از نظر لایه عایقی به چند دسته ساندویچ پانل پلی یورتان ، ساندویچ پانل پلی استایرن و ساندویچ پانل پشم سنگ تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها در صنایع و بخش های مختلف قابل استفاده هستند.

پوشش دیوار سوله با بلوک aac

در نوع پوشش های سنتی دیوار سوله ، بلوک aac بهترین انتخاب ممکن است و از نظر مقاومت فشار ، عایق صوتی و حرارتی و قیمت تمام شده وضعیت بهتری به سایر متریال سنتی ساخت سوله دارد. این نوع پوشش نسبت به ساندویچ پانل ها هم یک مزیت اساسی دارد و می توان با استفاده از آنها دیوار هایی با ارتفاع بیش از 8 متر نیز ساخت. زیرا در برخی از صنایع که نیاز به نصب جرثقیل سقفی دارند باید سقف سوله بلندتر از حالت استاندارد باشد تا خطراتی نظیر برخورد اجسام با جرثقیل به وجود نیاید.

ضخامت دیوار سولهدیوار 35 سانتی با آجر نما

در گذشته از این نوع پوشش بیشتر استفاده می شد اما در حال با توجه به دسترس بودن نوع پوشش بلوک سیمانی ، ساندویچ پانل و ….،  دیوار 35 سنتی با آجر نما دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به نوع کاربری سوله مدنظر کارفرما ، تیم طراحی اقدام به انتخاب نوع پوشش داخلی و خارجی دیوار های سوله می نماید. با توجه به انتخاب متریال به کار رفته و جنس پوشش استفاده شده در دیوار های سوله ، ضخامت دیوار سوله نیز تعیین می گردد. نمی توان مقداری مشخص و معین برای ضخامت دیوار سوله بیان کرد و همانطور که اشاره کردیم ، این مقدار بر اساس متریال به کار رفته و پوشش دیوار معین می شود.

پوشش دیوارها و میزان ضخامت آن ها امری نسبی است. معمولا کارفرما به شرکت های سازنده سوله سفارش مد نظر خود را می دهد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از شرکت های ساخت سوله فقط به عنوان تولید کننده فعالیت نمی کنند. بلکه برخی از آن ها در نقش مشاور نیز حضور دارند و می توانند به خوبی کارفرما را در انتخاب بهترین نوع سوله کمک کنند. به طور مثال اگر قصد دارید از سوله برای کارها و امور روزمره مانند نمایشگاه های موقت استفاده کنید می توانید از سوله های سبک و یا سوله ارزان بهره بگیرید. اما اگر می خواهید به منظور راه اندازی کارهای صنعتی آن را مورد بهره برداری قرار دهید توصیه می کنیم از متریال عالی تر استفاده کنید.

جمع بندی

کیفیت ساخت ضعیف و یا عدم استاندارد بودن سوله می تواند در هنگام شروع فعالیت و کارکرد آن تاثیرگذار باشد و شما را با مشکلات عدیده ای مواجه کند. برای این که دچار چنین مشکلاتی نشوید،  پیشنهاد ما همکاری با یک شرکت حرفه ای در این زمینه است. شما می توانید با همکاری با شرکت ایران سوله از کیفیت و دوام سوله خود اطمینان حاصل نمایید. این شرکت در حوزه طراحی و ساخت سوله صنعتی ، سوله دست دوم و …. فعالیت دارد و می تواند پروژه شما را به بهترین شکل ممکن رهبری کند. برای برقراری ارتباط با ایران سوله می توانید با شماره های موجود بر روی وبسایت این شرکت تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!