ایران سوله

با توجه راه‌اندازی کسب‌ وکارهای جدید و مختلف که در حوزه‌های مختلف فعال هستند، در میان این کسب و کار های تازه را انداخته شده خرید سوله های سبک و سوله های دست دوم نیز رونق بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته پیدا کرده است.

علت اصلی این رونق، کیفیتی مشابه با انواع سوله‌های دیگر و از همه مهمتر صرفه جویی در هزینه ساخت سوله و زمان بهره‌برداری از سازه می باشد. در رابطه با بسیاری از کسب‌ و کار‌ها، مدت زمان مسئله‌ای حیاتی می باشد و از طرفی هزینه یا بهای تمام شده برای یک کسب و کار نوپا از اهیمت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در مابین این بحث ها است که اهمیت استفاده از سوله دست دوم بیشتر مشاهده می‌شود. توصیه می کنم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مزایا های سوله دست دوم

مزایای سوله دست دوم در موارد زیر قابل مشاهده است:

● سوله های دست دوم استحکام بالایی نسبت به باد ، برف ، زلزله و غیره دارند.
● سوله های دست دوم قیمت مناسب و همچنین جهت نگهداری سوله ها هزینه بسیار پایین در نظر گرفته می شود.
● فونداسيون سبکتر در مقایسه با سازه‎هاي مشابه تيرورق
● سوله های دست دوم امکان طراحي و اجراي سازه‎هايي با ابعاد بزرگ دارند.
● امکان پرهيز از عيب های ذاتي سازه‎هاي تير ورق در سوله
● سبکي قابل توجه سازه سوله های دست
● انعطاف پذيري بالای سوله دست دوم
● ايمني بالا نسب به عوامل مخرب محيطي همچون زلزله
● امکان استفاده از مصالح متنوع در ساخت و ساز های سوله دست دوم
● توانايي اجراي سازه‎هايي مختلف سوله های دست دوم و همچنین با اشکال متنوع
● قابلیت جابجایی ، حمل و نصب مجدد سوله های دست دوم
● عایق کاری سقف و دیوارهای سوله دست دوم
● نمای شیک آن و همچنین صرفه جویی در زمان
● طراحی سوله ها براساس آخرین استاندارد
● قدرت بالای سوله
● استحکام و ایمنی بالا: اگاه باشید که این نوع سوله ها از استحکام و ایمنی بسیار بالایی در مقابل عوامل محیطی مخرب همچون زلزله، برف، باد و … برخوردار هستند.
● همچنین فونداسیون سبک تر در مقایسه با سازه‎های مشابه تیر ورق، انعطاف پذیری بالایی دارد.
● امکان استفاده از مصالح متنوع در ساختار، نمای شیک، عایق کاری سقف و دیوار و امکان طراحی و اجرای سازه‎هایی با ابعاد بزرگ از دیگر قابلیت ها و مزیت های سوله های دست دوم به شمار می آیند که قابل مشاهده نیز هستند.
● محکم و پایدار: یک واحد مستعمل امکان دارد که دقیقاً در سطح یک سوله جدید عمل نکند، اما این به این معنی نیست که قابل اعتماد نباشد. سازه های قدیمی سوله هنوز هم می توانند محکم و پایدار باشند. در ضمن به یاد داشته باشید، سوله دست دوم مترادف با درجه دوم نمی باشد. همچنین شما می توانید بسیاری از واحدهای با کیفیت خوب را در آنجا مشاهده کنید.

سوله به چند دسته تقسیم بندی می شود

سوله های دست دوم به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که می خواهیم هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

سوله دست دوم استاندارد:

سوله های دست دوم قابلیت تغییر کاربرد زمین، همچنین تبدیل آن به محیطی دیگر را دارند. در این صورت می توان با ایجاد سوله های بزرگتر در مکانی که همان سوله ها خراب شده اند اما کاملا استاندارد طراحی شده بودند تعویض کرد. همچنین در زمان تخریب به صورت قانونی و استاندارد باز شده اند و در یک محیط دیگر دپو شده اند، در این مواقع با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سوله نو در بازار مصرف فروخته خواهد شد. ممکن است که شما با این سوال مواجه شوید که دپو یعنی چه؟

در حالت کلی دپو در مکان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به مکانی گفته می شود که در آن محصولات خام در انبار نگهداری می شوند تا در نهایت توسط فرایند تولید مورد استفاده قرار بگیرند.

سوله دست دوم غیر استاندارد:

در توضیحات قسمت بالا ذکر شد که سوله های استاندارد از خراب کردن سوله های سالم تولید می شود اما بدین معنا نیست که سوله های غیر استاندارد از تخریب سوله های سالم ساخته شوند.

اسکلت فلزی ,کابل کشی و دیوار های آن ها دست دوم می باشند که باعث آسیب رسیدن به کارفرما و زیان کارفرماها خواهد شد و غیر قانونی است پس حتما به این نکته توجه داشته باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید. زیرا به همان صورت که می دانید اسکلت فلزی یک سوله، مهم ترین قسمت سوله به حساب می آید و باید در ساخت آن از ورقه های ضخیم آهنی و جوش های محکم استفاده شود و اگر خدای نکرده در صورتی فرد از ورقه های نازک و دست دوم و لوله های نازک که پرس شده و به شکل ورق در آمده اند در ساخت آن ها استفاده کند فاجعه ی بزرگی امکان دارد به وجود بیاید. همانند بارش برف یا وزش باد که موجب می شود این سوله ها تخریب شده و خسارت های جانی و مالی فراوانی در پی خواهد داشت.

نکاتی که باید در خرید سوله دست دوم مورد بررسی قرار داد:

1.ابعاد سوله دست: در این قسمت باید به طول عرض و ارتفاع مورد نظر توجه داشت و باید دقت داشته باشید که ابعاد را آکس تا آکس و پشت تا پشت جابه جا ثبت نکنیم زیرا چنین موضوعی سبب می شود هزینه های زیادی ایجاد شود و حتی از سوله نو بیشتر هزینه داشته باشیم.

2.وزن سوله دست: باید کاملا دقت داشته باشم که سوله دست دوم را به صورت متر مربع خریداری کنیم و سپس با سوله نو آن را مقایسه کنیم که وزن بیشتری نداشته باشد و سنگین تر نباشد زیرا هم قیمت ان بیشتر خواهد شد و هم باید اصول سبک سازی رعایت شود و به نسبت باید 30% ارزان تر از سوله نو به مشتری فروخته شود. 

3.کیفیت سوله دست: در توضیحات بالا که به آن پرداختیم به اهمیت آن نیز اشاره شد و باید در مقایسه با مدت زمان استفاده مفید از سازه, پوسیدگی آن و اصطکاک مد نظر قرار بگیرد. این یعنی اگر یک سوله نو در اختیار داشته باشیم که با 50 سال استفاده مفید از آن عدد فرضی y باشد و سوله ی دست دومی در اختیار داشته باشیم که با 25 سال استفاده مفید آن نصف عدد y شود این سوله دست دوم نامناسب می باشد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!