معیار خرید سوله دست دوم

معیار خرید سوله دست دوم

با توجه به اینکه امروزه برای تمام فعالیت های تولیدی و اقتصادی می بایست فضایی مستقل و مناسب را تعبیه کنیم ، سوله ها گزینه ای مناسب و در دسترس اند. اما گاهی اوقات تولیدکننده یا صاحب فعالیت اقتصادی حس می کند که توانایی مالی لازم برای خرید و احداث یک سوله نو را ندارد ، در این شرایط پیشنهاد ما به صاحبین مشاغل این است تا با خرید سوله دست دوم ، نیاز خود را برآورده کنند و بتوانند با فراهم کردن یک مکان مناسب ، محصول یا خدمتی مناسب را ارائه دهند و از این طریق به درامدی درخور شان دست یابند. اکثرا تصور می شود که خرید هر محصولی به شکل دست دوم یعنی خریدی بی کیفیت ، اما ابدا اینگونه نیست و در سوله دست دوم نیز شما می بایست مواردی را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معیار خرید سوله دست دوم بپردازیم و شما را به عنوان خواننده این مطلب با ویژگی های آن آشنا کنیم.

چه چیزهایی معیار خرید سوله دست دوم است؟

معیار خرید سوله دست دوم شامل ابعاد، وزن ، نوع سوله ، کیفیت ، اتصالات، شرکت سازنده و … است. قطعا توجه به هر کدام از این موارد می تواند سبب شود تا شما انتخابی بهتر داشته باشید. برخی از سوله ها به عنوان سوله ارزان معرفی می شوند و می توان از آن ها به عنوان سوله کارگاهی و سوله صنعتی نیز استفاده کرد. اما قبل از هر اقدامی باید با معیار خرید سوله دست دوم آشنا باشید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

معیار خرید سوله دست دوم

ابعاد سوله مدنظر

اولین معیار خرید سوله دست دوم ، ابعاد آن است. شما به عنوان خریدار می بایست سوله ای را بخرید که طول ، عرض دهانه و ارتفاع آن با مشخصات مورد نیاز شما مطابقت داشته باشد. شما می بایست در خرید سوله دست دوم ، نهایت دقت را به کار ببرید تا در زمان نصب با مشکلاتی از نظر ابعاد مواجه نشوید. اگر سوله ای که خریداری می کنید، از نظر ابعادی مشخصات لازم را نداشته باشد و شما مجبور به تغییر ابعاد آن شوید، ممکن است هزینه مصرفی درباره سوله دست دوم حتی از سوله نو نیز بیشتر شود و شما را به دردسر بیاندازد. پس یک انتخاب صحیح باعث می شود که بسیاری از مشکلات برای شما به وجود نیایند.

وزن سوله دست دوم

بعضی اوقات معیار خرید سوله دست دوم برای بعضی از افراد وزن است و بر اساس وزن سوله آن را خریداری می نمایند. اما در حالت کلی ، خرید سوله سنگین وزن هم زیاد قابل توجیه نیست و ممکن است گاهی اوقات خرید سوله دست دوم سنگین از نظر هزینه ای از سوله نو با وزن کمتر ، هزینه بیشتری در پی داشته باشد. اگر می خواهید ، سوله ای را با معیار وزنی و به عنوان دست دوم بخرید، بهتر است قیمت بر اساس یک کیلوگرم آن را محاسبه نمایید و با قیمت یک کیلوگرم سوله نو با همان ابعاد مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

معمولا قیمت سوله دست دوم به ازای هر یک کیلوگرم می بایست 30 درصد از قیمت هر کیلوگرم سوله نو کمتر باشد. در حال حاضر سوله هایی نظیر سوله UBM و سوله خرپا از جمله سوله های سبک و سوله های تیرورقی جزو سوله های سنگین به شمار می روند. البته سوله های سبک کاربرد بیشتری دارند و از قیمت مناسب تری نیز برخوردار می باشند.

کیفیت سوله

مهم ترین معیار خرید سوله دست دوم کیفیت آن است و شما با اینکه سوله دست دوم می خرید اما باید از کیفیت مطلوب آن اطمینان حاصل نمایید. به نوعی می بایست تا مدتی تضمین بگیرید تا اگر بخشی یا قطعه ای از سوله خراب شد ، هزینه آن شما درگیر خود نکند. حتما به میزان مصرف و استهلاک بدنه فلزی آن توجه کنید تا بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده نمایید. کیفیت سوله ارتباط مستقیمی با برند تولید کننده آن دارد.

اتصالات سوله

می توان سوله را سالنی بدون ستون و با سقف شیب دار دانست که ساختار آن فلزی است و این قطعات فلزی با اتصالاتی به یکدیگر متصل می شوند، پس می توان گفت که کیفیت و استهلاک آنها بسیار مهم است و باید دقت داشته باشید که اتصالات کم استهلاک و در حد نویی را خریداری کرده باشید.

معیار خرید سوله دست دوم

محل اجرای سوله

همانطور که در مقالات قبلی و در مورد خرید سوله اشاره کرده بودیم ، یکی از مهم ترین موضوعات در تهیه سوله ، محل اجرا و شرایط آب و هوایی آن منطقه است. در مورد سوله دست دوم ، نحوه مونتاژ و مطابقت آن با شرایط آب و هوایی بسیار مهم است و در بسیاری موارد مشاهده شده است که به دلیل کیفیت مونتاژ ضعیف و عدم تحمل بار های وارده از جمله برف ، باران ، وزش باد و زلزله ، سوله خریداری شده دچار خسارت های زیان بار و جبران ناپذیری شده است.

از دیگر مواردی که می بایست به شکل ویژه مورد بررسی قرار گیرد ، کیفیت رنگ و زیر سازی سوله است ، زیرا اگر رنگ مورد استفاده معمولی و یا بازسازی شده باشد ، بازدهی آن تا ده برابر کاهش پیدا می کند. ضمنا این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که از رنگ های معمولی و یا بازسازی شده نمی توان در مناطق مرطوب و گرم استفاده کرد زیرا پس از مدتی دوباره دچار پوسیدگی می شوند و هزینه رنگ آمیزی مجدد را روی دست شما خواهند گذاشت.

جمع بندی در مورد معیار های خرید سوله دست دوم

همانطور که بررسی کردیم ، خرید سوله دست دوم از لحاظ اقتصادی شرایط بهتری نسبت به خرید سوله نو دارد اما به شرطی که در خرید آن دقت لازم را اعمال کرده باشید و یا از شرکت معتبری آن را خریده باشید. پیشنهاد نگارنده این است که اگر تمایل به خرید سوله دست دوم دارید ، حتما از طریق شرکت ایران سوله اقدام نمایید تا از کیفیت سوله خریداری شده مطمئن باشید. شماره تماس های شرکت ما بر روی وبسایت موجود است و می توانید از طریق آن با ما تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!