نکات ساخت سوله مرغداری

نکات ساخت سوله مرغداری

مهم ترین نکات ساخت سوله مرغداری چیست؟ اگر در مقالات قبلی با ما همراه بوده باشید، به خوبی می دانید که ما در مورد موضوعاتی مختلفی مثل تعریف سوله ، کاربرد های سوله ، سوله صنعتی، نحوه ساخت سوله، پوشش سقف و دیوار سوله و… به بحث و بررسی پرداخته ایم. با خواندن این مقالات می توان برداشت کرد که سوله ها در حال حاضر نقش مهمی در فعالیت های صنعتی ، تولیدی و حتی ورزشی ما دارند.

در برخی موارد، وجود یک سوله مناسب می توان به شکل قابل توجهی در پیشرفت گروه صنعتی و تولیدی شما بسیار موثر باشد. امروز می خواهیم با یکی دیگر از کاربرد های سوله یعنی مرغداری آشنا شویم و نکات ساخت سوله مرغداری را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم. اگر شما نیز علاقه مندید تا در این رابطه اطلاعاتی به دست بیاورید و یا قصد دارید در این حوزه کسب و کار ایجاد کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

دانستن نکات ساخت سوله مرغداری چه کمکی می کند؟

اطلاع از نکات ساخت سوله مرغداری موجب می شود که اقدامات بهتری در زمینه طراحی و یا خرید سوله ارزان انجام دهید. سوله مرغداری یکی از کاربرد های سوله است و شما می توانید در یک سوله ، تعداد زیادی مرغ را پرورش دهید و از وجود آنها ، به سود سرشاری دسترسی پیدا کنید. با توجه به زندگی و رشد این موجودات زنده، سوله مرغداری باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشد و نهایت دقت را باید در مواردی مثل ابعاد سوله و نوع تهویه هوا به کار ببریم.

 

ساخت سوله مرغداری

ساخت سوله مرغداری

یکی از مهم ترین نکات ساخت سوله مرغداری، ابعاد آن است و شما می بایست مرغداری را با دهانه بزرگتری نسبت به سوله های معمولی بسازید، تا در مورد عبور و مرور خودرو های حمل طیور مشکلی پیش نیاید. ضمنا تهویه این مکان نیز با سایر سوله های متفاوت است. در ادامه به این سه نکته از نکات ساخت سوله مرغداری به شکل وِیژه ای می پردازیم:

ابعاد استاندارد سوله مرغداری

سوله های مرغداری را بر اساس محل نصب مدنظر در ابعاد مختلفی می سازند ، اما می توان متراژ 12 متر عرض ، 75 متر طول و 3 متر ارتفاع را به عنوان مقدار قابل اطمینان و استانداردی عنوان کرد.

سیستم های مختلف

در ساخت سوله مرغداری می بایست برای هیتر و تاسیسات سالن تدبیری اندیشید و در بخش ورودی سوله مرغداری می بایست باید فضاهای مناسبی را برای هیتر ها و تابلو های برق مادر و… در نظر بگیرید. زیرا طیور در شرایط خاصی پرورش پیدا می کنند و باید حتما سوله را مجهز به این دستگاه ها کرد.

سیستم تهویه هوا

همانطور که اشاره به دلیل حضور موجودات زنده در مرغداری می بایست همواره به شکلی دقیق سیستم های تهویه هوا را مورد بررسی قرار دهیم تا از خسارات جبران ناپذیر و کمرشکن آن دور بمانیم. اگر سیستم تهویه هوا شکل مناسبی نداشته باشد یا برای مدتی قطع شود، ممکن است تمامی مرغ ها موجود در مرغداری از بین بروند و خسارات شدیدی به مالک وارد شود. در ساخت سوله های مرغداری، معمولا از دو سیستم تهویه تونلی و سیستم تهویه حداقلی بهره می گیرند. همانطور که اشاره شد، با توجه به این حساسیت های موجود بهتر است تا شما ساخت سوله مرغداری خود را به یک گروه حرفه ای بسپارید تا با درنظر گرفتن تمامی جوانب توسط آنها، از بابت امنیت و شرایط سلامتی مرغ ها در سوله خود خیالی آسوده داشته باشید.

هزینه ساخت سوله های مرغداری

یکی دیگر از نکات ساخت سوله مرغداری که بسیار برای کارفرمایان مهم است، هزینه ساخت است. معمولا برآورد هزینه و مسائل مربوط به آن در شرایط فعلی اقتصادی در الویت اول قرار دارد و کارفرمایان بر این اساس پروژه خود را به یک شرکت می سپارند. در تعیین هزینه ساخت سوله مرغداری می توان گفت عواملی مثل قیمت متریال، آهن و اتصالات ، قیمت اجرت ساخت، حمل و نصب و قیمت متریال های ثانویه تاثیرگذار است. البته که مهم ترین عامل تاثیرگذار در این موضوع، متراژ مرغداری مدنظر است. متاسفانه به دلیل عدم ثبات اقتصادی در کشور ایران شاهد تغییرات زیادی در حوزه قیمت هستیم. یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه خرید سوله دست دوم است.

هزینه ساخت سوله های مرغداری

مراحل ساخت مرغداری

در این بخش می خواهیم مروری بر مراحل ساخت سوله مرغداری از زمان سفارش کارفرما تا زمان تحویل داشته باشیم.

1.همانطور که بیان شد از آنجا که نوع بهره وری سوله های مرغداری حساس است، کارفرما قصد دارد تا با یک گروه حرفه ای در این مورد همکاری داشته باشد. پس با مطالعه و بررسی، به نام شرکت ایران سوله می رسد و تصمیم می گیرد تا با این شرکت حرفه ای همکاری نماید. کارفرما از طریق شماره های موجود بر روی وبسایت ایران سوله، با شرکت تماس می گیرد و اطلاعات اولیه سوله مدنظر خود را به کارشناسان شرکت ارائه می دهد.

2.در این بخش کارشناسان شرکت با بررسی شرایط و قیمت ها موجود ، بر اساس سفارش مشتری، قیمت حدودی را به مشتری اطلاع می دهند و یا آن ها را برای خرید سوله دست دوم مناسب راهنمایی می کنند.

3.پس از اینکه قیمت حدودی اعلام شد و در صورت رضایت مشتری، کارشناسان اقدام به برآورد قیمت دقیق می کنند و آن را اطلاع می دهند.

4.در این بخش طراحی دقیق سوله انجام می شود و کارشناسان شرکت این طرح را با کارفرما چک می کنند.

5.در این مرحله که طرح تایید شده است، قرارداد امضا می شود.

6.در این مرحله، اسکلت اصلی سوله در کارخانه با توجه به استاندارد های این حوزه و طرح تایید شده توسط کارفرما، ساخته میشود.

7.همزمان با ساخت اسکلت سوله در کارخانه، گروهی دیگر از شرکت اقدام به پی سازی و فوندانسیون زدن سوله می کنند.

نصب سوله های مرغداری

پس از پایان پی سازی و زدن فوندانسیون، اسکلت ساخته شده در کارخانه به محل احداث سوله می رود و در محل مورد نظر نصب می شود. در این بخش کارهای ثانویه و پوشش دیوارها و سقف انجام می گیرد و کار آماده تحویل می گردد. برای احداث سوله مرغداری می توانید به سراغ خرید سوله دست دوم یا سوله ارزان بروید. سوله صنعتی نیز در این شرایط قابل بررسی می باشد. اما مهم ترین نکته این است که در هنگام تاسیس سوله و راه اندازی مرغداری اقدام به اخذ مجوزهای مربوطه کنید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!