ایران سوله

وال پست سوله

در این مقاله سه تکنیک رایج مورد استفاده برای ساخت وال پست سوله را مورد بحث قرار می‌دهیم: چوب‌سازی، تیر و انبار تیرک. قبل از پرداختن به جزئیات، شایان ذکر است که اکثر وال پست سوله از چوب 2 ساخته شده اند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید: ساخت وال پست سوله چوبی سریع، مقرون به صرفه و ساده است.
با این حال، اگر قصد دارید از سوله خود برای چیزی غیر از انبار استفاده کنید – شاید به عنوان یک کارگاه یا دفتر کار – پس ساختمانی را در نظر بگیرید که چوب‌ها را در معرض دید قرار داده است که ظاهری دست‌ساز به خانه می‌دهد.
در ساختمان میله ای، دیوارها به مجموعه ای از وال پست سوله متصل می شوند که کل سازه را پشتیبانی می کنند. روش استفاده از وال پست سوله بستگی به این دارد که ساختمان دارای تیرهای گرد یا ستون های مربعی باشد و انتخاب شما برای مصالح جانبی چه چیزی باشد.

 برنامه ریزی و اندازه گیری وال پست

مرحله 1 – خطوط دیوار را روی زمین علامت بزنید. هنگامی که کف سوله را جارو کردید، 3.5 اینچ از لبه های کف اندازه گیری کنید و آن نقطه را علامت بزنید. این کار را در همه طرف هر یک از چهار گوشه تکرار کنید.
مرحله 2 – صفحات دیوار وال پست سوله را برش دهید و آنها را با علائمی که به تازگی روی زمین ایجاد کرده اید هماهنگ کنید. ابعاد روی پلان سوله خود را دوباره بررسی کنید و سپس صفحات دیوار را به طول مناسب ببرید. در حال حاضر فقط باید دو صفحه برای هر دیوار برش دهید. صفحات دیوار را با علائم آنها روی کف سوله ردیف کنید، مطمئن شوید که انتهای تخته ها همسطح هستند. گوشه ها باید با دیوارهای مجاور مطابقت داشته باشند و با علامت های دیوار هماهنگ شوند.
مرحله 3 – طرح وال پست سوله و دهانه سوله را روی صفحات دیوار علامت بزنید. شما باید صفحات دیوار را علامت گذاری کنید تا محل دیوار و درگاه را مشخص کنید. طرح سوله صنعتی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید اندازه گیری های دقیقی دارید.

 نمودار قاب دیواری و دیوار های چوبی

اصطلاح چوب‌سازی به این واقعیت اشاره دارد که دیوارها از چوب‌های تکی چوب ساخته می‌شوند و وال پست سوله نگهدارنده آنها هستند: معمولاً 2×4 یا 2x6s یک قاب دیوار معمولی شامل صفحات افقی بالا و پایین، گل میخ های دیوار عمودی، طاقچه های ناهموار که قسمت پایینی دهانه های پنجره را ایجاد می کند، و سربرگ های افقی که بالای هر پنجره و باز شدن در نصب می شوند، تشکیل شده است. می توانید از چوب استاندارد ساختمانی برای دیوارهای ساختمان استفاده کنید. صنوبر داگلاس، شوکران همه خوب هستند. با این حال، استفاده از الوار تحت فشار برای هر عضو اسکلت، مانند طاقچه که با زمین یا پایه بتنی در تماس است، مهم است.
نکته: ابتدا قاب های دیوار را روی یک سطح صاف مانند کف سوله مونتاژ کنید، سپس دیوارها را بلند کنید و آنها را در هر چهار گوشه به یکدیگر پیچ کنید.

 

دیوار های تیری و قاب بندی آنها

 

در این روش قاب بندی از تیرهای عمودی بزرگ و تیرهای افقی برای تشکیل قاب اسکلتی دیوارها استفاده می شود و توسط وال پست سوله به یکدیگر متصل میشوند. دیوارهای دارای قطعات بسیار کمتری نسبت به دیوارهای چوبی هستند، اما قطعات بزرگتر هستند، بنابراین بسیار سنگین تر هستند و بلند کردن آنها در جای خود دشوارتر است. قاب دیوار سوله پست و تیر معمولا از 4x6s، 6x6s یا 8×8 بریده می شود. به همین ترتیب هزینه ساخت سوله ما نیز افزایش پیدا می‍کند و بسیاری از صنعت‌گران به دلیل دور شدن از هدف خود (سوله ارزان) به سراغ آن نروند
روش سنتی برای اتصال تیرها به وال پست سوله با استفاده از نازک کاری خراطی است. هر مفصل از یک شکاف فرورفته (مورتیز) و یک زبانه بیرون زده (تنون) تشکیل شده است. مورتزها ابتدا با سوراخ کردن چوب ضایعات و سپس مربع کردن سوراخ با چکش و اسکنه بریده می شوند. تنون ها معمولاً با یک اره مدور قابل حمل و یک اره دستی برش داده می شوند. دیوار پست و تیر را می توان با روکش تخته سه لا پوشانده و سپس با سایدینگ، همانطور که به طور معمول انجام می شود، پوشانده شد.
نکته: قاب‌های دیواری تیر را می‌توان با استفاده از بست‌های فلزی مخصوص از جمله زین، رابط تیر و کلاهک‌های پستی، بدون اتصالات چوبی به وسیله وال پست سوله به هم وصل کرد.

 

دیوار های تیری و قاب بندی آنها

قاب بندی تیرک

 

همانطور که قبلا ذکر شد، قاب دیواری که برای انبار میله استفاده می شود به این بستگی دارد که ساختمان دارای تیرهای گرد یا ستون های مربعی باشد. برای میله های گرد، به سادگی سه میخ 2×4 یا 2×6 با فاصله مساوی را به صورت افقی در سراسر قطب ها وصل کنید. سپس سایدینگ را به میخکوب ببندید. اگر ساختمان دارای ستون‌های مربعی است، دو گزینه دارید: 2x4s یا 2x6s را روی پایه‌ها میخ بزنید، یا از 2x4s بخش‌های قاب‌دار بسازید و آنها را بین پست‌ها قرار دهید
نکته: قطب ها را در سوراخ ها قرار دهید، به آنها اجازه دهید بالاتر از حد لازم گسترش یابند. سپس، قاب های دیوار را وصل کنید و با استفاده از یک اره دستی، بالای هر تیرک را هم تراز با بالای دیوار برش دهید.

 

تعیین موقعیت و چسباندن دیوار به وال پست سوله

 

دیوارهای سوله شما به زمین و همچنین به یکدیگر توسط وال پست سوله متصل می شوند. هنگامی که آنها را روی زمین محکم می کنید، صفحه پایین دیوار را به تیرچه های کف میخ یا پیچ می کنید. هنگامی که گوشه های دیوارها را به کمک وال پست سوله به هم وصل می کنید، بهتر است از یک گوشه چهار میخ (که گاهی به آن گوشه سه میخ نیز گفته می شود) استفاده کنید.
گوشه چهار میخ در واقع یک بلوک از سه میخ با هم در انتهای دیوار است. فضای زیادی برای اتصال ایمن اتصال دهنده ها فراهم می کند. حتی ممکن است بخواهید هنگام ساخت بلوک های خود از قطعات ضایعاتی 2×4 استفاده کنید. این می تواند در هزینه مواد شما صرفه جویی کند. برای رهایی از تمام این نگرانی‌ها شما میتوانید به خرید سوله دست دوم اقدام کنید.

قبل از اینکه بتوانید قسمتی از وال پست سوله را بسازید، باید فونداسیون ایجاد کنید. برای ساخت وال پست سوله خود، یک پایه سنگفرش نصب کنید.
بعد از اینکه فونداسیون وال پست سوله خود را ساختید، باید یک طبقه سوله بسازید.
دیوارهای سوله بسازید

مواد مورد نیاز:

  • میخ های قاب بندی 3.5 اینچی
  • روکش 7/16 اینچی (در صورت استفاده )

ابزار مورد استفاده:

  • اره تاجی شکل
  • اره گرد
  • متر نواری
  • مداد
  • گیره
  • خط گچ
  • مته
  • کمپرسور هوا
  • تفنگ میخکوبی
  • چکش
  • عینک ایمنی
  • ماسک صورت (برای گرد و غبار)
  • محافظ گوش

 

عدم استفاده از ابزار استاندارد و یا عدم رعایت اصول ساخت استاندارد می‌تواند حوادث غیر قابل جبرانی را رقم بزند، برای رهایی نگرانی ما به شما سوله دست دوم را پیشنهاد میکنیم.

 

تعیین موقعیت و چسباندن دیوار به وال پست سوله

نکاتی که باید مد نظر داشته باشیم؛

  • پس از ساخت کف، ما آماده مونتاژ دیوارها هستیم
  • بسته به نیاز شما، طراحی وال پست سوله ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد.
  • ابتدا به طرحی که ایجاد کرده اید نگاه کنید.
  • اولین دیواری که باید با آن شروع کنید، بلندترین دیوار است. (به یاد داشته باشید که دیوارها را محکم کنید تا سقوط نکنند)
  •  اکثر 2×4 کامل نیستند، بنابراین مطمئن شوید که همه تخته ها به یک شکل خم می شوند.
  • با استفاده از میخ های قاب 3.5 اینچی، هر گل میخ را به صفحه پایین و بالا وصل کنید. مطمئن شوید که آنها در نقطه مشخص شده خود هستند. وقتی همه تخته ها وصل شدند، دیوار را به وسیله وال پست سوله به شکل مربع نصب کنید.
  • اکنون دیوار را می توان در جای خود جابجا کرد. صفحه پایین را با استفاده از میخ های قاب 3.5 اینچی به زمین بچسبانید و کناره ها را به وسیله وال پست سوله محکم کنید تا دیوار از بین نرود.

 نکاتی در مورد دیوارهای ساختمانی:

  • وقتی یک در را قاب می‌کنید، صفحه پایینی را در تمام طول دیوار قرار دهید (بدون ترمز). این قسمت از صفحه زیرین بعداً با استفاده از اره Sawzall بریده می شود. مطمئن شوید که آن قسمت از صفحه زیرین را به زمین نچسبانید
  • همچنین درها و پنجره ها به مهاربندی اضافی در اطراف خود نیاز دارند. این در هنگام ایجاد پلان سوله توضیح داده شد، اما در اینجا چند نمونه از هدر، موبر، شاه گل میخ، طاقچه و فلج وجود دارد.
  • هنگام ساختن دیوارها با استفاده از میخ های 3.5 اینچی، مطمئن شوید که دیوارها را با وال پست سوله به هم وصل کرده اید.
  • بعد از اینکه همه دیوارها ساخته شدند، صفحه دوتایی را به بالا اضافه کنید (2×4 دیگر) تا 3 دیوار کوچکتر را به هم متصل کنید. این باعث می شود آنها قوی تر شوند.
  • اکنون که دیوارهای شما به کمک وال پست سوله بالا رفته است، آماده هستید تا به سراغ ساخت سقف بروید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!