ایران سوله

خرید سوله دست‌ دوم یک انتخاب آگاهانه است، زیرا شما با هزینه کمتر و سرعت بیشتر می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. در این مقاله قصد داریم بسیار شفاف شما را با راه های خرید سوله دست دوم  آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

نکاتی قبل از خرید سوله دست‌ دوم

ابعاد سوله دست دوم

در رابطه با ابعاد سوله دست ‌دوم در خرید سوله دست‌ دوم باید گفت که ، در هنگام خرید سوله باید به طول و عرض و ارتفاع سوله‌ ها توجه داشته باشید و باید اندازه‌ ها دقیق مشخص شود؛ و در زمان ارائه مشخصات طول و عرض سوله بعضی مواقع افراد اندازه ‌های کاملاً دقیقی را ارائه نمی‌دهند و همین کار موجب می شود، که در زمان فونداسیون ، سازه دچار مشکل شود. به‌ همین خاطر ارائه مشخصات دقیق یکی از نکات مهم در خرید سوله دست دوم محسوب می شود.

وزن سوله نصب شده

بعضی از خریداران در زمان خرید سوله‌ ها، دنبال سازه‌ های کیلویی می‌ باشند و از نظر آن‌ ها خرید کیلویی آن به صرفه تر خواهد بود. در بعضی مواقع این سوله ‌ها دست‌ دوم دارای وزن بالایی می ‌باشند، که گاهی اوقات به اندازه سوله‌ های نو و گران ‌تر تمام می‌ شوند.

 به همین خاطر در مواقع خرید سوله دست ‌دوم، بهتر است این سوله‌ ها به‌ صورت مترمربع خریداری شود. سوله ‌های نو به دارای استاندارد ها و آیین‌ نامه‌ های نظام مهندسی و علم محاسبات و طراحی نرم‌ افزاری می ‌باشند. همچنین طبق این فرایند سبک ‌سازی آن‌ هم فراهم می ‌شود. پس در نهایت می ‌توان گفت قیمت سوله نو ارزان‌ تر از دسته دوم تمام می ‌شود.

کیفیت سوله دست دوم

 در هنگام خرید کردن سوله، میزان اصطکاک سوله به پوسیدگی قطعات توجه ویژه‌ای می‌ کنند.زیرا در مدت‌ زمان استفاده از سوله‌ باید مقدار پوسیدگی آن‌ ها در نظر بگیریم.

اتصالات سوله دست ‌دوم

سازه‌ های سوله ‌ها با اتصالات جوشکاری همراه هستند، که دارای استحکام کم تر و همچنین هزینه بالا می ‌باشند. در سوله‌ های قدیمی در بعضی از مواقع از طرح فلنچ های خورشیدی استفاده می‌ کنند. قسمت فلنچ خورشیدی برش داده می ‌شود. فلنچ های جدید را نصب و جوشکاری می ‌کنند. بعد از آن باید به پیچ و مهره‌ های سوله ‌های دست‌ دوم توجه داشته‌ باشید. پیچ و مهره‌ دست ‌دوم زنگ خورده دیگر قابل‌ استفاده نیست. استفاده دوباره از پیچ و مهرها در سوله سازی به دلیل استحکام پائین؛ زمان بیشتر و استفاده از نیروی انسانی بیشتر دیگر قابل استفاده نمی باشد. به همین خاطر باید در سوله‌ سازی ها از پیچ و مهره‌ های نو استفاده کنند.

محل اجرای سوله دست دوم

به محل اجرای سوله هم در هنگام خرید باید توجه خاص و ویژه‌ای داشت. زیرا محلی که سوله نصب می‌ شود، باید به میزان بارش برف و باران و سیل و زلزله توجه و دقت لازم را کرد؛ و در بعضی از مواقع در هنگام خرید کردن سوله‌ های دست‌ دوم به این نکات ایمنی سازه‌ ها توجه نمی ‌کنند، و همین کار سبب ایجاد مشکلاتی برای آن‌ ها می ‌شود.

زیرسازی و رنگ

هنگام ساخت این دسته از سازه ها، باید به زیرسازی و رنگ آن‌ها هم توجه داشت. در مناطق گرم و مرطوب از رنگ‌ های بازسازی‌ شده استفاده نمی‎شود. چون که به میزان ده برابر استفاده مفید از آن در بازده زمانی مشخص ‌شده را کاهش می‌ دهد.

وقتی یک سوله در منطقه خشک استفاده‌ شده باشد. سپس آن را به منطقه مرطوب انتقال دهیم. به دلیل رطوبت هوا اکسیده شده و موجب زنگ‌ زدگی و نافرمی سازه‌ می ‌شود، و غیر قابل‌ استفاده است. به همین خاطر است، که در مناطق مرطوب باید سوله‌ های نو استفاده کرد و با زیرسازی سند پلاست و رنگ ‌های چند لایه مقاوم به رطوبت رنگ شوند. تا کارایی بهتری به شما بدهد.

میزان اصطحلاک

میزان اصطحکاک سازه در واقع به معنی میزان کیفیت رنگ و تکمیل بودن متعلقات سوله ‌ها می باشد.

تأییدیه نظام مهندسی سوله‌ های دست ‌دوم

 شهرداری ‌ها نظام مهندسی تایید می ‌کنند که در بعض موارد خریداران به این نکته توجه نمی ‌کنند، و بعد از خرید و اجرای سوله ‌های دست ‌دوم از نظر تأیید نظام مهندسی و شهرداری دچار مشکلات فراوانی می ‌شوند.

دفترچه محاسبات باید توسط نظام مهندسی بررسی و تایید شود، و بعد از تایید شدن دقت داشته باشید که فروشنده همان سوله ‌ها را به شما تحویل بدهد که دفترچه نظام مهندسی آن تایید شده‌ است.

سازه ‌ای بخرید که نصب باشد

دقت داشته باشید، در مواقعی که سوله‌ های دست‌ دوم را خریداری می ‌کنید، به ‌هم متصل باشند. از خرید سوله‌ های دمونتاژ خودداری کنید. زیرا ممکن است در هنگام مونتاژ سوله‌ ها بعضی از قطعات جفت نباشد، و همخوانی نداشته باشند. گاهی جای پیچ و مهره ها با هم جا به‌ جا می‎شوند. همچنین به این‌ مورد هم اشاره کنید که سازه‌ ها باید در محل شما نصب شوند. در صورت بروز هرگونه مشکلات، ضرر و زیان به شما برگردانده میشود.

مشاهده سوله ها قبل از رنگ آمیزی

رنگ سازه ‌ها به مرور زمان دچار پوسیدگی می ‌شود. در آن مواقع باید آن‌ ها را دوباره رنگ ‌آمیزی کنید؛ که قبل ‌از این کار سوله‌ ها را ببینید و قطعات آهن ‌آلات آن مطمئن شوید. ممکن است سازه‌ه ا را با وصله‌ های دست‌ دوم درست کرده باشند و به دلیل رنگ‌ آمیزی، شما متوجه آن نشده باشید.

مطمئن باشید کلیه قطعات به شما فروخته ‌شود.

سازه‌ ها باید دارای وال پست‌ ها، بیس پولت ،فریم‌ های ستون و سقف، استرات ،بادبند های ستون و سقف باشد. که در هنگام خرید باید این سازه‌ ها را کاملاً بدون هیچ کم‌ وکاستی به شما بدهند.

مواردی که در ساخت سوله مهم است:

در خرید سوله دست‌ دوم اولاً از متریال مرغوب استفاده شود، مثل ورق پروفیل، رنگ،  پیچ و مهره و مونتاژ. قطعات بعد از برشکاری طبق نقشه، توسط ماشین‌ آلات به‌ هم وصل می ‌شوند. بعد از مونتاژ قطعات نوبت به جوشکاری می‌ رسد.

با دستگاه (CO2) جوش زیر پودری انجام می‌ شود. بعد از آن نیز هم تمیز کاری قطعات انجام می‌ گیرد، و بعد  اجرای رنگ ‌آمیزی شروع می ‌شود، و رنگ‌ ها هم طبق آب‌ و هوای محیطی باید تعیین شوند.

در محیط‌ های خشک و غیر اسیدی باید از یک ‌لایه رنگ استفاده کرد. در مناطق مرطوب از رنگ‌ های سند پلاست و رنگ اپوکسی استفاده شود.

نکات مهم جهت خرید سوله دست‌ دوم باید رعایت شود نظیر موارد هایی همچون:

  • ابعاد سوله دست‌ دوم
  • وزن سوله دست‌ دوم
  • کیفیت سوله دست ‌دوم
  • اتصالات سوله دست‌ دوم
  • محل اجرای سوله دست ‌دوم
  • زیرسازی و رنگ
  • میزان اصطحلاک
  • تأییدیه نظام مهندسی دفترچه محاسبات
  • ساز های که می‌ خرید نصب داشته باشد
  • مشاهده سوله قبل از رنگ آمیزی

امکان ارسال نظر وجود ندارد!