ساندویچ پانل در سوله

آیا می‌دانید ساندویچ پانل در سوله چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا با انواع پانل ساندویچی سوله آشنایی دارید؟ آیا مزیت استفاده از پانل‌های ساندویچی را می‌دانید؟ ساندویچ پانل همان ساندویج‌ پانلی است که به مصالح آماده می‌گویند. در واقع این مصالح از سه لایه اصلی، دو لایه ورق فلزی و یک لایه فوم در هسته به‌ وجود می‌آیند. این مصالح بسیار پرکاربرد به گونه‌ای ساخته شده‌ اند که در ساختار آن‌ها جهت پوشش خارجی پانل از ورق گالوانیزه یا آلوزینک و در لایه میانی از فوم عایق استفاده شده است.

معمولا این ورق ‌ها در پنل‌های سقفی و دیواری کاربرد دارند که، کاربرد این پانل جهت استفاده در سوله می ‌باشد. اما جهت فوم عایق ساندویج از انواع عایق هایی نظیر پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می‌کنند که هر یک از این مصالح مزیت‌ های و مشخصات خاصی دارند. در ادامه شما را با ساندویچ پانل در سوله و مزیت‌ها و مشخصات انواع آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

انواع ساندویچ پانل در سوله

همانگونه که اشاره شد، ساندویچ پانل در انواع سوله از جمله سوله صنعتی یکی از قسمت های مهم یا مصالح پرکاربردی برشمرده می شود که نقش مهمی را ایفا می کند. این ساندویچ های پانل یا همان پانل های ساندویچی با توجه به مکان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند دارای تقسیم بندی های مختلفی می باشند. اما مهمترین آن ها ساندویچ پانل در سوله است که این مورد خود در انواع مختلفی وجود دارد. ساندویچ پانل ها در سوله ارزان و سوله صنعتی بکار می روند. همچنین اگر قصد خرید سوله دست دوم را دارید نیز می توانید به خوبی به این بخش از سوله توجه داشته باشید.

  • ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی یکی از انواع ساندویچ پانل ها در ساخت سوله می باشد. این مورد همانگونه که از نامش پیداست، جهت پوشش سقف از آن استفاده می شود. این مدل ساندویچ پانل در سوله که شامل مدل سقفی می شود، از سه لایه تشکیل شده است که دو لایه آن از ورقه های سختی چون ورق فولادی و یک هسته میانی عایق، مانند پلی یورتان تشکیل می گردد. این پانل ها تنوع محدودی دارند و اغلب جهت ساخت ساندویچ پانل های سقفی از متریال با دوام تر و مستحکم تری استفاده می کنند. البته این پانل ها در ضخامت و وزن و شکل متفاوتی تولید می شوند که با توجه به نوع پروژه قطعات متفاوت خواهند بود. اما از انواع ساندویچ پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساندویچ پانل سقفی ساده
  • ساندویچ پانل سقفی ذوزنقه ای
  • ساندویچ پانل سقفی شادولاین سه گام و پنج گام
  • ساندویچ پانل پیچ مخفی
  • ساندویچ پانل سقفی طرح سفال
  • ساندویچ پانل دیواری

از دیگر انواع ساندویچ پانل می توان به پانل های ساندویچی دیواری اشاره کرد. این پانل ها در انواع ساختار متنوعی تولید می شوند که متناسب با نوع استفاده قطعا ضخامت و نوع شکل آن ها نیز با یکدیگر تمایز خواهند داشت. البته ناگفته نماند که این پانل های دیواری به کاربری سوله، موقعیت جغرافیایی آن و سایر عوامل مختلف بستگی دارد. این پانل های دیواری خود در انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

ساندویچ پانل در سوله دیواری پلی استایرن

پانل پلی استایرن یکی از پرکاربردترین ساندویج پانل در سوله نو و سوله دست دوم هستند که به ساندویچ پانل یونولیتی نیز شهرت دارند. این پانل ها را می توان سبک ترین و مقاومترین متریالی برشمرد که در برابر آتش سوزی و خوردگی بسیار مستحکم است.

ساندویچ پانل در سوله پشم سنگ

از دیگر پانل های بسیار پرکاربرد که در خرید سوله دست دوم و نو می توان به آن توجه کرد ، ساندویچ پانل در سوله پشم سنگ است. این پانل ها عایق مناسبی در برابر خوردگی و آتش سوزی هستند و به پانل های ضد آتش نیز شهرت دارند.

ساندویچ پانل دیواری پلی یورتان

بی شک که در بین تمامی انواع ساندویچ پانل نمونه های پانل پلی یورتان، یکی از سبک ترین و رایج ترین نمونه هایی است که در ساخت سوله از آن ها استفاده می شود. این مدل ساندویچ پانل نسبت به دیگر مدل ها کمی قیمت بالاتری دارد و حتی از مقاومتی چندین برابر بیشتر نیز برخوردار است.

مزایای انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح بسیار پرکاربرد و ضروری شناخته می شود. درواقع این مصالح از پیش ساخته شده در انواع مختلفی و با توجه به شرایط خاص سوله و مکان طراحی و تولید می شوند. اما آیا می دانید که دلیل استفاده از ساندویج پانل در سوله چیست؟ آیا دلیل محبوبیت این نوع مصالح پرکاربرد را در سوله ها می دانید؟ مزیت این مصالح کاربردی و رایج چیست؟

  • سوله های ساخته شده با انواع ساندویچ پانل در سوله بسیار سبک وزن تر از دیگر سوله ها هستند. قطعا این وزن سبک در افزایش مقاومت و امنیت سوله ها نقش مهمی ایفا می کند.
  • همچنین این وزن سبک ساندویچ پنل ها، جابجایی پانل ها و امکان ساخت را در زمان ساخت و اجرا به خصوص در مناطق صعب العبور بهتر خواهد کرد.
  • اما این سبک وزن بودن انواع ساندویچ پانل یک مزیت دیگری نیز دارد که شامل، سهولت در نصب ساندویچ پانل ها و در نتیجه کاهش هزینه های اجرا می شود.
  • این متریال ها دارای ساختار یکپارچه ای هستند که باعث می شود این پانل ها در برابر نفوذ حشرات به داخل سوله جلوگیری کنند.

انواع ساندویچ پانل

بررسی میزان عایق ، ضخامت و مقاومت

  • در لایه یا قسمت میانی سوله، از فوم پلی یورتان استفاده کرده اند که این ماده به عنوان یک عایقی مناسب در برابر حرارت، برودت، صوت و رطوبت عمل می کند.
  • همچنین ساندویچ پانل در سوله دارای ضخامت کمتری نسبت به مصالح سنتی دارد. در این صورت فضای مفید بیشتر در سوله ایجاد می گردد. درواقع بهترین مزیت این پانل ها در سوله همین افزایش حجم و فضای داخلی سوله می باشد.
  • با وجود این پانل ها دیگر عبور لوله های آب، برق، گاز، تلفن و تاسیسات به راحتی انجام می شود. درواقع این تاسیسات را می توان به راحتی از پشت پانل ها عبور داد.
  • این پانل ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند در برابر ضربه و تنش های ناشی از زلزله بهتر عمل می کنند.
  • این پانل ها در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند و قطعا از پارامترهای مهم این متریال همین ضد آب و رطوبت بودن است.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!