نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله

نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله

نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله چگونه است؟ یکی از مهم ترین موارد در برآورد ساختن یک ساختمان یا سازه ، اندازه گیری مقدار مصالح مورد نیاز ساختمان یا مقدار مصالح به کار رفته در آن می باشد. این اندازه گیری ها و و آنالیزها در جدول های خاصی صورت می پذیرند که به آنها آنالیز می گویند. ساخت سوله نیز از این قاعده مستثنی نیست و پیش از ساخت برای تعیین هزینه ها و تامین مصالح کافی می بایست این میزان را تخمین بزنیم. برای اینکه بتوانیم میزان مصالح موردنیاز و هزینه های آن را تعیین کنیم ، باید نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله را بدانیم و با توجه به این روش تخمین دقیقی بزنیم. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با نحوه محاسبه مساحت سوله و فرایند دیوار چینی آشنا کنیم.

نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله چگونه است؟

نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله از اهمیت زیادی برخوردار است. دیوار به عنوان بخش مهمی از سوله محسوب می شود که اهمیت آن کمتر از سایر بخش ها مانند سقف و ستون ها نیست. اگر محاسبه این قسمت به درستی انجام نشود نه تنها عملکرد سوله زیر سوال می رود بلکه میزان امنیت آن نیز به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. با ما همراه باشید تا شما را به نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله بپردازیم.

سوله ها کاربردهای زیادی دارند. برخی از آن ها به عنوان سوله صنعتی و برای راه اندازی کارگاه های مختلف انتخاب می شوند. همچنین خرید سوله دست دوم و سوله ارزان نیز می تواند برای کارهای صنعتی گزینه مناسبی محسوب شوند. به شرط آنکه از جوانب مختلف برای کار مورد نظر مناسب باشند. در حال حاضر انواع مختلف سوله طراحی و تولید می شود که مدرن ترین آن ها سوله ubm است که در مطالب گذشته به طور مفصل به معرفی آن ها و همچنین سوله های سنگین پرداختیم.

 

نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله

فرایند دیوارچینی و مصالح مورد نیاز

دیوار چینی شاید ظاهرا امری ساده باشد اما اگر در در اجرای آن دقت لازم اعمال نشود ، می تواند مشکلات جدی برای اهالی آن به وجود بیاورد و یا حتی هزینه های ساخت را برای سازنده آن بیشتر کند. تحقیقات انجام شده در مورد چند زلزله پیشین در کشورمان نشان داده است که اکثر آسیب ها و خسارات ، ناشی از تخریب المان های غیر سازه ای مانند دیوار های جداکننده ، دیوار های بنایی و وسایل موجود بوده است. در اکثر موارد با اینکه سازه کاملا فرو نریخته و دیوار های خارجی آسیب چندانی ندیده اند ، اما دیوار های داخلی تخریب شده و باعث آسیب دیدن اهالی ساختمان گشته است.

این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که معمولا سازندگان در دیوارچینی داخلی دقت لازم را به عمل نیاورده اند. در مورد افزایش هزینه ها نیز می توان گفت ، برای مثال اگر در یک ساختمان دیوار خارجی شاقول نباشد ، به این علت که میزان گچ کاری داخل و ملات ریزی دیوارنما را افزایش می دهد ، فرایند های بعدی را برای سازنده سخت تر می کند و هزینه ها را افزایش می دهد. در دیوار چینی می توان از مصالح مختلفی استفاده کرد که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. از جمله این مصالح می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلوک سفالی ، بلوک سیمانی ، بلوک اتوکلاو ، بلوک پرلیتی و…..

محاسبه مساحت دیوار سوله

ابتدا محیط سوله خود را محاسبه کنید ، سپس محیط کار خود را در ارتفاع سوله ضرب کنید تا حاصل مجموع دیوار های کامل سوله شما مشخص شود. عدد حاصل شده برای زمانی است که شما می خواهید 4 طرف سوله را به شکل یکدست بپوشانید ولی قطعا شما نیازی به این کار ندارید زیرا باید بخشی از دیوار ها را به در های ورودی اختصاص دهید و قسمت هایی را برای پنجره ها به منظور تهویه هوا تعبیه کنید. پس برای برآورد دقیق تر دیوار چینی ، می بایست مساحت در و پنجره های مورد نیاز را از حاصل مجموع مساحت دیوار به دست آمده ، کسر کنید.

به طور مثال اگر سوله ای با ابعاد دهنه 20 ، طول 50 و ارتفاع 6 متر دارید ، نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله از این قرار است:

محیط سوله: 2 ضربدر 20 = شود 40 ، محیط دو طرف دهانه و 2 ضربدر 50 = 100 ، محیط دو طرف طول سوله

این دو عدد را جمع می کنیم تا محیط کلی سوله را بدست آوریم:

140 = 100+40

در این قسمت باید محیط کلی را در ارتفاع ضرب کنیم تا حاصل مجموع دیوار های کامل سوله به دست آیند:

840 = 6*140

برای ساختن این سوله ، به 840 متر دیوارچینی نیاز دارید ، حال باید مساحت در ها ، پنجره ها و کانال های ورودی و خروجی را محاسبه کرد و از این عدد کسر کنید.

حال که با نحوه محاسبه مساحت دیوار سوله آشنا شدیم ، می توانیم مقدار مصالح مورد نیاز و هزینه هایی که باید صرف کنیم را به طور تقریبی تخمین بزنیم.

 

ایران سوله

جمع بندی !

مطلبی که به شما عزیزان ارائه کردیم ، تخمینی کلی بود. در اکثر موارد برای ساخت سوله و تخمین مصالح مورد نیاز با فرایند پیچیده تری مواجه هستید. برای اینکه در روند ساخت سوله با مشکلات جدی مواجه نشوید بهتر است ساخت ، تعمیر و طراحی سوله خود را به یک شرکت سازنده حرفه ای بسپارید. پیشنهاد نگارنده برای شما ، همکاری با شرکت ایران سوله است. این شرکت می تواند بهترین کیفیت ، بهترین قیمت و بهترین خدمات را به صورت یک مجموعه به شما ارائه کند.

این شرکت علاوه بر ساخت و طراحی سوله  های نوساز و جدید ، امکان خرید سوله دست دوم را نیز برای مشتریانش فراهم کرده است تا مشتریان با هر توان مالی بتوانند سوله مد نظر خود را بسازند. از ویژگی های این شرکت سازنده می توان به بهره بردن از متخصصان باتجربه ، داشتن تیمی خلاق ، کار کردن صداقت و قابل اعتماد بودن ، برآورد قیمت مناسب و فروش سوله ارزان، متعهد بودن و پیشرفت دائمی اشاره کرد. در صورت تمایل به همکاری با این شرکت می توانید با شماره درج شده در قسمت پایینی سایت ، تماس حاصل فرمایید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!