ویژگی ساخت سوله مرغداری

ویژگی ساخت سوله مرغداری

در این مطلب شما را با ویژگی ساخت سوله مرغداری آشنا می کنیم. مرغداری در کشور ایران تبدیل به یکی از صنایع پربازده شده و افرادی زیادی در حال پرورش مرغ هستند. معمولا برای احداث مکان مورد نظر از سوله استفاده می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به ویژگی ساخت سوله مرغداری بپردازیم تا جوانب مختلف آن روشن شود.

مهم ترین ویژگی های ساخت سوله مرغداری 

ویژگی ساخت سوله مرغداری کاربردی بودن آن است. همچنین از سوله ها می توان به عنوان سالن های ورزشی ، برپایی نمایشگاه ها و … نیز استفاده کرد. اغلب افرادی که در شغل مرغداری فعالیت می کنند ترجیح می دهند به سراغ سوله های سبک بروند. سوله های سبک که در مطالب گذشته به ساختار و مزایای آن ها اشاره کردیم از نوع سوله ubm  و خرپا است. سوله های ubm فاقد ستون میانی هستند و ظاهری قوس مانند دارند. ویژگی ساخت سوله مرغداری سبک این است که از تنوع ، زیبایی و همچنین کاربرد زیادی برخوردار می باشد.

متریال آنتی باکتریال

قطعا ساخت و تولید سوله های مرغداری یک امر تخصصی است و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید از اطلاعات کافی برخوردار باشند. به طور مثال نمی توان از متریالی که برای سوله صنعتی استفاده می شود، برای دیوار و سقف ها استفاده کرد. چون برخی از متریال دارای خلل و فرج هستند که انواع باکتری در آن نفوذ می کند و قابل شستشو نیستند. به همین دلیل بوی بسیار نامطبوعی کل فضا را دربر می گیرد. یک سوله استاندارد باید از متریالی تولید شود که امکان تمیز کردن و پاکسازی بخش های مختلف آن وجود داشته باشد. زیرا در حال پرورش موجودات زنده ای هستید که گسترش آلودگی می تواند جان آن ها را به خطر بیندازد.

تهویه مناسب

وجود تهویه مناسب در این سوله ها یکی دیگر از جوانب و ویژگی ساخت سوله مرغداری محسوب می شود. تهویه هوا باید در فصول سرد و گرم سال به خوبی انجام شود تا دما در حد نرمال و استاندارد باقی بماند. عملکرد و کارآیی سیستم های تهویه مطبوع ارتباط مستقیمی با نحوه نصب آن ها دارد. به طور مثال باید به جهت وزش باد در منطقه مورد نظر توجه کرد. تنها دلیل نصب تهویه ، گردش هوا و نرمال نگه داشتن دما نیست. بلکه تهویه کمک می کند تا میزان رطوبت داخل سالن کاهش پیدا کند. بالا بودن رطوبت می تواند زمینه را برای ایجاد بیماری های انگلی درجوجه ها فراهم کند. به جز نصب سیستم تهویه مطبوع روش های دیگری نیز برای خشک نگه داشتن محیط وجود دارد که در این مقال نمی گنجد.

مهم ترین ویژگی های ساخت سوله مرغداری 

ابعاد استاندارد

ویژگی ساخت سوله مرغداری در نظر گرفتن ابعاد استاندارد است. به همین خاطر مهندسین و افراد متخصص در ساخت سوله در تعیین ابعاد و اندازه آن توجه زیادی به خرج می دهند. البته برخی از صاحبین کسب و کارها اقدام به خرید سوله ارزان می کنند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد خرید سوله صنعتی را دارید باید تمام استانداردها را در نظر داشته باشید. سوله های مرغداری در ابعاد بسیار مختلفی تولید می شوند. اما کمترین میزان برای طول 75 متر و عرض 12 متر می باشد. دهانه سوله باید به قدری باز باشد که تمام ابزار و تجهیزات مورد نیاز به راحتی وارد سوله شوند. 

ساخت حوضچه آب

معمولا در فصل گرما درآمد مرغداران کاهش پیدا می کند. زیرا دمای هوا بالا می رود و بر روی کیفیت شغل آن ها تاثیر منفی دارد. به همین خاطر مهندسین ساخت سوله به فکر این افتادند که اقدام به ساخت حوضچه آب کنند. این حوضچه ها در بخش ورودی هوا قرار می گیرند تا دمای وارد شده به درون سوله کاهش پیدا کند.

دارای قوس زیاد در سقف

یک سوله استاندارد دارای سقفی قوس مانند و ارتفاع کم است. این نکته در ساخت سوله های مرغداری بسیار اهمیت دارد. در مطالب گذشته به این موضوع اشاره کردیم که ارتفاع سقف سوله ها با باید به قدری زیادی باشد که امکان نصب جرثقیل های سقفی فراهم باشد. اما در سوله های مرغداری نیازی به نصب جرثقیل وجود ندارد و باید ارتفاع سقف کم باشد.

سوله های مرغداری چه مزایایی دارند؟

پس از اینکه به ویژگی ساخت سوله مرغداری پرداختیم نوبت به این می رسد که مزایای آن را با یکدیگر بررسی کنیم. سوله های مرغداری بسیار سبک هستند و این موضوع سبب می شود که نه تنها در شغل مرغداری بلکه در برخی دیگر از مشاغل نیز قابل استفاده باشند.

سوله های مرغداری چه مزایایی دارند؟

وزن کم

در ساخت انواع سوله مرغداری از کمترین میزان آهن آلات استفاده شده است. به همین دلیل سوله دارای وزن بسیار کمی است. این موضوع باعث می شود که نصب و راه اندازی آن با کمترین دردسر همراه باشد.

دهانه بزرگ

شغل مرغداری نیاز به تجهیزات و دستگاه های مختلفی دارد. برخی از این دستگاه ها دارای ابعاد بزرگی هستند. پس دهانه سوله باید به قدری بزرگ باشد که امکان عبور این دستگاه ها فراهم باشد.

مقرون به صرفه

به دلیل تمام ویژگی هایی که درباره سوله مرغداری بیان کردیم باید بگوییم که این نوع از سوله ها دارای قیمتی مقرون به صرفه هستند و برای تهیه آن ها نیازی به پرداخت هزینه زیاد نیست. اگر از سوله دست دوم استفاده کنید هزینه ها باز هم به مقدار زیادی کاهش می یابد.

مقاومت

معمولا سوله های سبک بر خلاف ظاهرشان از مقاومت زیادی در برابر عواملی همچون باد و طوفان و زلزله های شدید برخوردارند. این ویژگی در خصوص سوله مرغداری نیز صدق می کند. قطعا نگهداری از موجودات زنده نیاز به یک مکان امن و ایمن دارد.

سهولت در حمل و نقل

اگر از سوله مرغداری استفاده می کنید این امکان در اختیار شما وجود دارد که هر زمان که بخواهید آن را به مکان دیگری حمل کنید. زیرا وزن کمی دارد و از آهن آلات زیادی در آن استفاده نشده است. در هنگام خرید سوله دست دوم نیز این سوله به راحتی از محل اولیه به مکان بعدی منتقل می شود.

استاندارد

استاندارد بودن، ویژگی ساخت سوله مرغداری است. این سوله ها بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شوند. توصیه مهمی که در این بخش داریم این است که سفارش و ساخت سوله را به یک شرکت معتبر و شناخته شده بسپارید. مجموعه ” ایران سوله ” به دلیل سابقه درخشانی که در طول فعالیت خود داشته توانایی خود را ثابت کرده است.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!